وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی با نخبگان فرهنگی:

مدرسه کانون تحول، مدیر مدرسه و معلم محور این تحول هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموز از نگاه اسلام، رهپوی دانایی است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در نشست تخصصی با نخبگان  فرهنگی، با اشاره به این‌که تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است، افزود: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و فعالیت‌های برنامه ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که دانش آموز از نگاه اسلام، رهپوی دانایی است، اظهارکرد: از همین رو اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است.

وی با توجه به اینکه مدرسه کانون تحول و مدیر مدرسه و معلم محور این تحول می‌باشد، افزود: استفاده از پیشینه پژوهشی اصلی‌ترین راهکار یک مدیر موفق است. یک راهبر آموزشی موفق قبل از هر تصمیم‌گیری باید به پیشینه پژوهشی آن توجه نماید و مجددا هزینه و زمان صرف نکند و از پیشینه‌های قبلی نهایت بهره‌برداری را بنماید مانند طرح کتابخانه کلاسی به عنوان یک بسته تحولی یا طرح  تحولی کانون مدرسه و... .

صحرایی با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های کنکور و حل این مسئله افزود: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه ریزی دقیق در پایان هرسه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌نماید تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص گردد تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.